198 “Cowboys & Angels”

(George Michael)listen-without-prejudice-vol-1

George Michael

“Listen Without Prejudice Vol. 1”

1990

 

Records

El nom de George Michael ja el tinc lligat per sempre a un viatge. D’això ja fa, pel cap curt, un quart de segle. La música ajuda a recompondre unes imatges malmeses per la mala memòria i el pas del temps. Amb el Josep M Vidal (lo Petit…) ja durant la infantesa vam ser companys de pupitre. Asseguts un al costat de l’altre travessàvem cursos, coneixements i vivències. En aquell viatge tornàvem a seure junts dins un tot terreny, cap a Algesires, per reunir-nos amb la resta de companys per embarcar i creuar l’estret rumb al Marroc. A mig camí, deuria ser en algun lloc del País Valencià, que ens vam aturar per fer benzina i estirar les cames. Vam entrar en un centre comercial i vaig comprar, en casset, el darrer disc de George Michael. A partir d’allí i fins arribar a lloc aquella cinta de casset no va parar de rodar i rodar (cara A, cara B, A… B… A… B…) convertint-se en la banda sonora d’aquell trajecte. Ara que hi penso, crec que el Josep M, tot i agradar-li aquella música, va suportar amb molta paciència la meva restringida aportació musical. I sobretot amb molt de respecte, potser la virtut més preuada de l’amistat.

A través de l’ordinador es podria saber per quins llocs vam passar. Avui en dia amb tecnologia i mapes es pot reproduir exactament qualsevol itinerari (possibil·litat fascinant i terrible alhora) Però no vull fer-ho. No calen imatges hiperrealistes. Ja m’estan bé els records tal i com els conservo. Un conjunt de petites aquarel·les en moviment, amb el paper gastat, taques de colors harmònic i esvaïts. De contorns imprecisos. A les aquarel·les més que veure s’endevina un tot terreny que transita per carreteres que voregen el mar. Creua penya-segats abruptes. Els dos ocupants, malgrat el risc que pot aparentar l’escena, no tenen cap por. Imatges volàtils com un somni, barrejant-se a l’aire amb la música de George Michael.

Anuncis

4 comentaris

  1. Mr. Raons

    Benvolgut Mr. Cansongs

    Estic abatut… molt abatut.

    Sempre he estat un incondicional de George Michael… des de jovenet vaig pujar amb el so melòdic dels Wam… i alhora potent del seu so més pop.

    De més grandet en va “posar” el toc més agressiu de George Michael amb el seu “Fait”… la meva cançó predilecta… en aquells temps fins i tot vaig estar a punt de posar-me una recada a l’orella… ja veus. L’empatia era total.

    Crec que vaig ser un dels seus fans que no li va perdonar el canvi de look i musical… crec que el seu manager, tampoc. Amb tot, li vaig perdonar ben aviat.

    Sempre m’ha agradat la seva música, el seu estil… amb els anys, fins i tot jo m’he tornat més acústic, més simfònic…

    Precisament va se el dia 18 de desembre d’aquest any, a la tarda-vespre que… portant a mossèn Camps a Solsona amb la parella… decidim anar a un pub de la localitat a fer un veure… durant la llarga estona que allí romanguérem, davant d’una gran pantalla… hi projectaven l’últim concert de George Michael -baixat del youtube-, el mateix que poses en aquesta entrega més simfònica… qui ho havia de dir… que seria l’últim cop que veuria a en Michael…

    Per mi un dels grans… a la meva vida

    Mr. Raons

    1. Enyorat i afligit amic. Ja veig de quina manera el va marcar George Michael a la seva vida. Si fins i tot es volia ficar una recada! Deuria tindre les seves raons… Entenc que li vagin més els temes marxosos que esmenta. El George Michael més canyero tenia molta força. Ja veu però que en el meu cas els lligams nostàlgics han estat prioritaris. En tot cas se’ns ha anat una gran veu. Un dels pocs que es va atrevir a ficar-se al front de Queen per substituir ni més ni menys que al mateix Freddie Mercury. Una pèrdua irreparable. Una més en aquest 2016 nefast per la música.

      Afectuosament

      Mr Cansongs

  2. Josep Mª Oliva

    No sóc cap fan del George Michael ni el tinc gaire per mà, però el teu comentari posant-nos en situació explicant els teus records del viatge i la manera com la seva música hi va quedar incrustada el trobo molt maco… i molt ben escrit, tot s’ha de dir. Gràcies per compartir-ho, Jordi.

    1. Gràcies a tu Josep M. M’afalaguen els teus comentaris. Celebro que t’agradi. Moltes gràcies i molt bona entrada d’any!!!

Deixa un comentari

