8 “Hyperballad”

(Björk / Neelle Hooper)Björk-Post

Björk

“Post”

1995

 

Björk

Björk, aquesta xicota islandesa d’aspecte fràgil i inofensiu és tot un remolí. Una artistassa de cap a peus, mostrant sempre una gran personalitat en tot el que fa. Durant les dècades del 80 i 90 del segle passat el seus projectes anaven precedits d’una gran expectació, marcant tendències i assenyalant el camí a seguir en el terreny musical. En els seus discos ha sabut envoltar-se de la crème de la crème dels músics i productors de l’avantguarda musical (pop, rock i derivats…) Això ha permès que el seu gran talent se’n veiés potenciat i a la vegada que la seva progressió no es quedés estancada.


A Hyperballad compta amb la col·laboració de Nellee Hooper, productor, DJ i compositor britànic, famós pels seus treballs amb Madonna, U2, Garbage, Massive Attack entre altres. Al tema conflueixen diferents formes i estils musicals, creant unes harmonies força interessants. La veu de Björk hi acaba de ficar la força i l’emoció.
La lletra explica una estranya i bonica història d’amor d’una persona autodestructiva que busca una estratègia per protegir la seva relació.

Hyperballad
Vivim en una muntanya
Just al cim 
Hi ha una bella vista
Des del cim de la muntanya.

Cada matí camino cap a la riba
I llanço petites coses
Com: peces de cotxe, ampolles i coberts
O el que sigui que trobi al voltant
S’ha convertit en un hàbit
Una manera de començar el dia.

Travesso tot això
Abans que despertis
Així puc sentir-me més feliç
D’estar fora de perill aquí amb tu

És en realitat molt aviat
Ningú està despert
He tornat al meu precipici
I segueixo llançant coses
I sento el soroll que fan mentre cauen
I les segueixo amb els meus ulls, fins que s’estavellen
Em pregunto com sonaria el meu cos
En xocar amb aquestes roques? 
I quan aterri
Els meus ulls estaran
Tancats o oberts?

Travesso tot això
Abans que despertis
Així puc sentir-me més feliç
D’estar fora de perill aquí amb tu

Fora de perill aquí amb tu

A falta d’una, he triat dues versions distanciades en el temps. La primera és una interpretació fidel a la del CD en estudi. L’altra, interpretada 12 anys més tard a París, és una versió més “dance”(més maquinorra, per entendre’ns) i força espectacular.

Anuncis

2 comentaris

  1. Antoni Serés14 d’abril de 2012, 15:05
    Bon tema el de Björk. Certifico que de les 2 versions, la primera respira aires clàssics i la segona un final maquinorro total! (tot i que no en sóc un seguidor de l’estil, cal reconèixer que està ben executat). Pel que fa a la veu de la cantant islandesa sempre és tot un encant. En el seu dia vaig descobrir-la amb els Sugarcubes i la carrera que ha fet després amb solitari és molt innovadora. Per cert, interessant la seva actuació en el dur film musical de Lars von trier.

    1. Jordi16 d’abril de 2012, 14:08
      Gràcies pel teu comentari, Toni. Magnífica l’interpretació de la Björk com actriu a “Bailar en la oscuridad”, fet que he obviat però que val la pena esmentar. Dir també que la seva carrera musical encara continua. Els seus darrers treballs són força poètics i personals, gens fàcils per l’oient, sempre de gran nivell musical.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s